Zahradnické pásmo
Muzika hraje melodii „Šel zahradník do zahrady s motikou“. Během hudebního doprovodu starší dívky přesazují děti jako semínka. Symbolicky kopou motykou, přesazují semínka, zahrnují hlínu a zalévají. Poté, co starší dívky přesadí několik semínek a skončí práci vytvoří kruh a zpívají a tančí v kruhu:
//: Žála jatelinku, choďá po včelínku ://
//: jatelinka drobná, nažala ju do dňa ://
Při této písničce děti ze semínka postupně vyrostou v květiny. Ruce symbolizují listy, hlava květ. Stojí na místě a hýbou se jakoby ve větru. Starší dívky se rozpojí do hada a plynule přejdou ve zpěvu na píseň:
Pletu, pletu věneček, ze samých kytiček,
zapleteme do věnečku, lístek, kvítek i větvičku,
jaké jméno máš?
Při zpěvu obchází starší dívky květiny a na poslední část písně se obtočí kolem jednotlivých květin – dětí, které prozradí své jméno: „Tulipán, růžička, petrklíč, sedmikráska, růže atd.“
Píseň se opakuje dokud průvod neobejde všechny květiny.
Pak se starší dívky natočí k mladším po směru hodinových ručiček, mladší děti dají ruce v bok a starší dívky je obtancovávají zprava i zleva ve valčíkové rytmu a zpívají:
Pletla jsem, pletla jsem, proplétala jsem,
červeným, zeleným, modrým harasem.
Ještě mi zůstalo klubíčko nití,
pomoz mi, pomoz mi
děvčátko šíti.
Po dotančení opět chytí starší dívky mladší děti v kruh a zpívají píseň:
Šel zahradník do zahrady s motykou, s motykou,
vykopal tam rozmarýnu velikou,. velikou,
nebyla to rozmarýna, byl to křen, byl to křen
vyhodil ho zahradníček z okna ven, z okna ven.
Při zpěvu se děti rozpojí v půlkruh a na konci písně se ukloní divákům.
KONEC